Google Ads – SEA

Online adverteren in de grootste zoekmachine

Het belang van online vindbaarheid binnen Google is bekend. Hierbij gaat het vrijwel altijd over twee termen: SEA (Search Engine Advertising) en SEO (Search Engine Optimization).
Google Ads (SEA) is het advertentiedeel, waarvan de resultaten altijd boven (en vaak ook onder) de organische ‘gratis’ resultaten op een pagina staan. Advertenties zijn dus altijd als eerste zichtbaar!
Het gebruik van Google Ads kan ook goed gecombineerd worden met relevante social media marketing kanalen. Hiermee kan een mooie mix van push- en pull marketing gemaakt worden.

Werkwijze Nul40

We beginnen altijd met een korte analyse van de website, hierbij kijken we of er direct implementeerbaren verbeteringen mogelijk zijn met betrekking tot de landingspagina’s.
Zo weten we direct zeker dat we een goede start kunnen maken!
Vervolgens starten we een zoekwoorden analyse, dit houdt in dat we door middel van een tool het maandelijkse zoekvolume van relevante zoekwoorden voor uw product/dienst onderzoeken. Zo kunnen we een prognose maken van het aantal potentieel bereikbare maandelijkse klikken.
De uiteindelijke lijst met zoekwoorden zijn de basis van de campagnestructuur.
Aan de hand hiervan verdelen we vergelijkbare zoekwoorden onder in campagnes/advertentiegroepen, zodat we zo gericht mogelijk advertentieteksten kunnen opstellen.
We sturen hier een format voor, zodat we bepaalde USP’s of woorden die u belangrijk vindt, altijd meenemen.
Hierna gaan we aan de slag met het daadwerkelijk opzetten van de campagne(s).
Wanneer dit uiteindelijk door u is goedgekeurd maken we deze actief. Gedurende de weken zullen we deze blijven monitoren en grijpen we in waar nodig. Naar verloop van tijd hebben we een duidelijk beeld over de resultaten en kunnen we hier verder op optimaliseren.

Meetplan (Analytics)

Om maximale resultaten te bereiken combineren we het gebruik van Google Ads graag met de toegang tot Google Analytics. Zo kunnen we (indien dit nog niet gedaan is) doelen instellen en meten wat de campagne(s) concreet aan conversies opleveren.
Mocht u daarnaast graag het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk hebben, dan kunnen we hiervoor Hotjar gebruiken. Door middel van heatmaps en muisbewegingen kan duidelijk worden waar bezoekers afhaken of tot in hoeverre zij op een bepaalde pagina scrollen.
Hier zitten echter wel specifieke eisen met betrekking tot de AVG aan vast.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact met ons op!