Online campagne voor Sunshower!

Google Ads, Facebook & Instagram

De mix

In opdracht van Sunshower zijn we eind januari 2020 begonnen met een mix van digitale push- en pull marketing kanalen. De focus hierbinnen lag op heel Nederland, waarbij we de targeting op verschillende relevante doelgroepen gericht hebben.

We hebben in deze online campagne gebruik gemaakt van Google Ads (search), Facebook & Instagram. Gedurende deze periode is Sunshower ook een televisie campagne gestart, wat natuurlijk een perfecte combinatie met vooral Google Ads moest gaan opleveren.
Binnen Facebook en Instagram hebben we gebruik gemaakt van verschillende soorten beeldmateriaal. Hierbij hebben we dynamische advertenties ingezet, waarbij afbeeldingen afwisselend aan de doelgroep(en) getoond werden. Daarnaast hebben we gebruik gemaakt van een campagne met daarin een korte video over de Sunshower.

Resultaten

Google Ads
In totaal heeft de online campagne 30 dagen gelopen, waarbij de combinatie van massamedium televisie met Google Ads inderdaad zeer effectief bleek.
Op de brandnaam Sunshower zat logischerwijs een zeer hoog zoekvolume gedurende deze periode.
Maar ook generieke zoekwoorden die verband hebben met ‘behandeling reuma’ of ‘infrarood’ behaalden erg goede scores. Dit heeft uiteindelijk CTR’s opgeleverd tussen de 11% en 27%.
Ter vergelijk: de benchmark binnen de branche ligt rond de 3,20%.

Facebook/Instagram
Door middel van Facebook/Instagram advertising was het ons streven om nieuwe doelgroepen te bereiken. Maar uiteraard wilden we ook mensen naar de website trekken die de televisie commercial gezien hadden, maar hierna nog geen actie ondernomen. Ook op deze kanalen werden ten opzichte van de benchmark over het algemeen erg goede scores behaald, waaruit alleen al ruim 6.500 nieuwe websitebezoekers voortkwamen.

Terugblik

Aangezien Sunshower hun product via dealers aanbiedt en niet op de eigen website verkoopt, is het lastig om de opbrengst van de campagne concreet in cijfers uit te drukken. Echter kunnen we qua stijging in weergaven, bereik en websitebezoekers terugkijken op een meer dan geslaagde campagne.

Over Sunshower

Licht: Bron van energie
Sunshower gelooft in de kracht en positieve effecten van zonlicht. Het weldadige gevoel van een ‘dagje’ zon maken we (thuis) toegankelijk voor iedereen, het hele jaar door. Zonlicht voedt en verzorgt je lichaam op twee verschillende manieren. UV-licht zorgt voor de aanmaak van vitamine D waardoor je weerstand verbetert en je energieniveau stijgt. Het verwarmende infrarood-licht heeft een ontspannend effect, verlicht pijn en houdt de spieren soepel. Sunshower combineert beide voordelen van zonlicht in een unieke en bijzondere beleving voor onder de douche.

Voor meer informatie over de Sunshower: https://sunshower.nu/nl/

Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen? Dan kunt u contact opnemen met Chris Janbroers – 06-39018786 of via e-mail: c.janbroers@nul40.nl

online marketing campagne sunshower