Social Media Marketing

Een belangrijk hulpmiddel om het merkbewustzijn toe te laten nemen!

Online adverteren op social media kanalen

Dat het inzetten van social media marketing zeer effectief kan zijn was u waarschijnlijk al wel duidelijk. Of het nou gaat om het creëren van naamsbekendheid, promoten van uw merk, websitetraffic genereren of het genereren van leads, voor ieder doel is er een social media kanaal waarvan het advertentieplatform perfect uitkomst kan bieden.
Het grote voordeel van adverteren op social media platformen is de specifieke targeting mogelijkheden die het heeft. Uw advertenties enkel zichtbaar voor uw doelgroep.
Advertenties kunnen compleet samengesteld worden aan de hand van criteria zoals leeftijd, locatie, opleiding, beroep, taal, interessegebied etc.

Bent u bijvoorbeeld op zoek naar nieuw personeel met een technische achtergrond, tussen de 18 en 24 jaar en moet hij/zij minimaal een gerelateerde opleiding hebben afgerond, dan kunnen we hier perfect LinkedIn voor inzetten.
Zo weten onze specialisten voor ieder kanaal welke mogelijkheden er zijn en of uw doelgroep zich hier bevindt.

Nog niet overtuigd van het nut van social media marketing?
Dan is het interessant om te weten dat:
– 90% van alle bestaande doelgroepen op minimaal één social media platform te vinden is;
– Het via social media goed mogelijk is om engagement te creëren, doordat er sprake is van tweerichtingsverkeer;
– Vrijwel alles meetbaar is, waardoor eventuele aanpassingen dagelijks mogelijk zijn;
– Het budget technisch zeer voordelig kan zijn, zeker als je naar het potentiele bereik kijkt.

De door ons veelgebruikte advertentie kanalen;

Facebook

Met 6,8 miljoen dagelijkse gebruikers is dit nog altijd het grootste social media kanaal.
We zien hierin dat de leeftijdsgroep 15-19 jaar oud dagelijks veel minder frequent aanwezig is dan voorgaande jaren. Waar het percentage actieve gebruikers in deze leeftijdscategorie in 2016 nog op 67% lag, is dit in 2019 nog 30%.
Ook tussen de 20-39 jaar neemt het dagelijks gebruik wat af, terwijl het in de categorie 40+ ongeveer gelijk blijft.

LinkedIn

LinkedIn groeit qua gebruikers nog ieder jaar, in 2019 zijn er dagelijks zo’n 611.000 gebruikers actief.
Adverteren op LinkedIn is specifiek erg geschikt wanneer de doelgroep zich in de zakelijke markt bevindt. Daarnaast scoort het platform erg goed op gebied van ‘digitaal vertrouwen’ en maakt het qua engagement percentage ook een flinke stijging door.

Instagram

Instagram wordt dagelijks door 2,7 miljoen mensen gebruikt, wat een stijging van 26% is ten opzichte van 2018. Vooral in de leeftijdscategorie tot 39 jaar zien we dat het platform aan populariteit wint. In de leeftijdscategorie 15-19 jaar is dit qua gebruik momenteel de absolute nummer één van de door Nul40 gebruikte kanalen.

YouTube

YouTube heeft dagelijks 2,4 miljoen actieve gebruikers (2,2 miljoen in 2018).
Dit platform wordt voornamelijk in combinatie met video advertenties gebruikt om naamsbekendheid te creëren. Echter is het ook zeer geschikt om daadwerkelijk interesse van de doelgroep te wekken.

Snapchat

Snapchat heeft 1,3 miljoen dagelijkse gebruikers, waarvan het grootste deel vrij jong is (12 tot 24 jaar). Er is echter een verschuiving zichtbaar waaruit duidelijk wordt dat het platform ook aan populariteit begint te winnen in de ‘oudere doelgroep’.

Pinterest

Pinterest heeft dagelijks zo’n 734.000 actieve gebruikers. Ten opzichte van 2018 is dit een stijging van maar liefst 25%. Vooral onder vrouwen is dit platform erg populair. Hier lijkt echter verandering in te komen, aangezien Pinterest zelf aangeeft dat 40% van de nieuwe aanmeldingen man is.

TikTok

Adverteren op TikTok is de nieuwste toevoeging. Eind november 2019 bereikte het platform de miljoen gebruikers in Nederland.
Vooralsnog is TikTok vooral populair in de leeftijdscategorie onder de 12 jaar (64% van deze leeftijdsgroep gebruikt het). Onder de achttienjarigen is dit percentage slechts 9%.

Benieuwd welke social media kanalen geschikt voor uw bedrijf kunnen zijn en welke advertentievorm(en) we daarin adviseren? Neem dan contact met ons op!