Case: Nieuwe website en SEO voor Illumy by Luxlight

Begeleiden bij ontwikkelen nieuwe webshop, SEO fase 1+2 en digitale media SEA, Facebook en Programmatic Display

Als digitaal een belangrijke inkomstenbron is, dan is een goede SEO onmisbaar!

Nieuwe website en SEO voor Illumy by Luxlight – In opdracht van Luxlight en in zeer nauwe samenwerking met NewBrandActivators heeft ons team bij het ontwikkelen van de nieuwe Luxlight website op het gebied van SEO en online marketing ondersteuning gegeven. We hebben eerst een uitgebreide analyse gemaakt, strategie ontwikkelt en de voors- en tegens van enkele te nemen beslissingen voor Luxlight nader uitgewerkt.

Begeleiden ontwikkelen nieuwe website en SEO, fase 1

We hebben continue inzicht gehad en input gegeven met betrekking tot de randvoorwaarden voor een goede migratie van de oorspronkelijke website en het hebben van een perfect uitgangspunt voor SEO (fase 1: onsite). Onze input is telkens direct gecommuniceerd naar Luxlight, de webbouwer en webdesigner via een open communicatiesysteem waar iedereen bij kon. De uit te voeren inhoudelijke werkzaamheden m.b.t. SEO zijn in handen van Luxlight. Wij geven hen de juiste richting, aanwijzingen en monitoren de eerste maanden na ‘live’ gaan de ontwikkelingen.

SEO, fase 2 en CRO
We gaan nu starten met fase 2. SEO inzet op basis van onze ‘prediction tool’. Met deze tool kunnen we op basis van de huidige situatie een getrouwe prognose doen. We geven direct een te verwachten rendement op basis van de maandelijkse inzet en kosten.

Benieuwd naar uw SEO ‘prediction’? klik hier

Daarnaast gaan we werken aan het optimaliseren van de conversies, middels CRO (Conversion Rate Optimalisation). Door het maken van filmpjes kunnen we het gedrag op de website in kaart brengen en analyseren.

Hiermee optimaliseren we de website door barrières weg te nemen op de plaatsen waar men te vaak afhaakt of verkorten we de salesfunnel om sneller tot conversie te komen.

 

SEA, Facebook en Display
Naast de ontwikkeling van de website zetten we ook in op betaalde media, namelijk SEA, Facebook en Display advertising. Door een optimale mix, een juiste mediadruk en de targetingmogelijkheden alsook een goede opvolging zal de effectiviteit van deze inzet verder worden vergroot. Wij monitoren en beheren actief de campagnes op basis van conversies.

De setup is ontwikkeld vanuit het See, Think, Do oogpunt van Google. We gebruiken verschillende platformen voor display advertising. De resultaten zijn direct zichtbaar ‘realtime’ in een dashboard.

Wat is Illumy by Luxlight?
Wilt u ervaren wat Illumy by Luxlight voor u in huis of op kantoor kan doen? Bekijk dan hier de video

 

 

Anneke van Gurp van Luxlight over onze samenwerking:

Het team van LandelijkeMediaGroep-Nul40 snapt als geen ander wat ‘online marketing’ is en wat een impact een nieuwe website heeft op een organisatie.

Ze weten de juiste professionals in te zetten om onze website, onze SEO en de digitale campagnes rondom de introductie van een nieuw product op te zetten en te beheren. Vanuit een dashboard hebben we dagelijks ‘realtime’ inzage in de campagneresultaten.

Wij zijn tevreden met de inzet en service dat het totale team ons verleent. Een nieuwe website is een intensief traject. Ik heb veel voordeel gehad aan het meedenken, het bieden van mogelijkheden en het coördineren van het project naast onze bestaande dagelijkse werkzaamheden. Kortom: ze denken mee, zijn snel in de uitvoering en zijn inhoudelijk sterk.